Ik heb een vraag over ...

Boekingen en reservaties

Kan ik ook zonder rolstoel een beroep doen op Hendriks?

Hendriks richt zich naar alle mensen met beperkte mobiliteit, mét of zonder rolstoel.

Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?

Graag minstens 24u op voorhand. Een vervoer buiten de spitsuren kan in de mate van het mogelijke de dag zélf nog worden geregeld.Soms lukt het ook nog tijdens de spitsuren: contacteer ons gerust om de mogelijkheden na te gaan.

Rijdt Hendriks dag en nacht?

Onze chauffeurs zijn op pad van 6u 's ochtends tot 23u 's avonds.

Tot hoe laat kan ik bellen voor mijn terugrit?

Tot aan het sluitingsuur van onze kantoren. In geval van een terugrit op een laat uur raden wij aan de rit vooraf vast te leggen.

naar boven 

Betalingen en tarieven

Betaal ik méér tijdens weekend en 's avonds?

's Avonds en tijdens het weekend wordt er inderdaad een toeslag aangerekend.

Betaal ik per bus of per persoon?

Als privé-persoon betaalt u altijd voor de huur van het voertuig.

Hoe wordt de prijs van een rit berekend?

Hendriks krijgt geen subsidies voor het organiseren van vervoer. Alle afgelegde kilometers worden dus in rekening gebracht, ook de lege kilometers tussen onze vertrekplaats en uw plaats van ophalen en afzetten. De aangerekende prijs is een combinatie van het aantal km en de rijtijd. Binnen de agglomeraties Brussel, Antwerpen en Gent worden forfaitaire prijzen gehanteerd.

Kan ik een korting krijgen?

In bepaalde gevallen (bv. voor regelmatig terugkerende ritten) kan er een korting worden toegestaan.

Kan ik het hele bedrag betalen met dienstencheques?

Dit is helaas niet mogelijk. Dienstencheques dekken de kosten voor de arbeidstijd van de chauffeur. Hierbij komt een toeslag voor het gebruik van het voertuig.

Kan ik mijn rit met bancontact betalen?

Onze voertuigen beschikken niet over een bancontacttoestel. Men kan enkel contant betalen aan de chauffeur, er wordt dan een kwitantie overhandigd. Geef dit wel vooraf door bij de reservatie

Kan ik via factuur betalen?

Er kan altijd een factuur worden opgemaakt. Voor kleinere bedragen wordt wel een administratiekost van 6% aangerekend.

Wordt mijn vervoer door de mutualiteit terugbetaald?

In veel gevallen is er inderdaad een tussenkomst van de mutualiteit. Het loont vaak de moeite zich hierover te informeren bij de mutualiteit zelf.

naar boven 

Overige

Hoeveel rolstoelen en zitplaatsen kunnen er in een bus? En wat is de verhouding?

Een busje biedt plaats aan:

  • 8 zitplaatsen
  • 6 zitplaatsen en 1 rolstoel
  • 4 zitplaatsen en 2 rolstoelen
  • 3 zitplaatsen en 3 rolstoelen
  • 1 zitplaats en 4 rolstoelen

Opgelet: deze indeling geldt voor gewone rolstoelen. Indien het om grotere elektrische rolstoelen gaat, zal de verhouding anders zijn. Neem hiervoor contact.

Ik rijd elke week met mijn partner mee naar therapie. Ben ik ook verzekerd bij een ongeval?

Alle inzittenden van onze voertuigen zijn verzekerd.

Ik woon op de 1ste verdieping en er is geen lift. Kan de chauffeur mij naar beneden helpen?

In principe niet. De chauffeurs zijn graag bereid om een handje te helpen waar het kan, maar zij zijn niet in staat om zonder hulp een persoon in rolstoel van en naar een verdieping te brengen.

Kan de chauffeur mij begeleiden tot in de afdeling of tot bij de dokter? Komen ze mij halen op de kamer?

Als u dit in uw aanvraag vermeldt, doet de chauffeur al het nodige.

Kan ik de chauffeur laten wachten?

Geen probleem. U betaalt een wachtgeld per schijf van 15 minuten

Kan ik een bepaalde chauffeur opnieuw hebben?

In zoverre de chauffeur vrij is, kan de dispatching hiermee rekening houden.

Kan ik een rolstoel gebruiken van Hendriks?

In sommige vestigingen hebben wij een aantal rolstoelen ter beschikking. Voor 2.50€ kan u er één huren tijdens uw vervoer.

Kan ik het gsm-nummer van de chauffeur krijgen?

Alleen met de uitdrukkelijke instemming van de chauffeur.

 

naar boven

Boekingen en reservaties

Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?

Graag minstens 24u op voorhand. Een vervoer buiten de spitsuren kan in de mate van het mogelijke de dag zélf nog worden geregeld.Soms lukt het ook nog tijdens de spitsuren: contacteer ons gerust om de mogelijkheden na te gaan.

Tot hoe laat kan ik bellen voor mijn terugrit?

U kan ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 7u tot 18u, op zaterdag is H-Ambu telefonisch niet bereikbaar maar wel actief voor geplande ritten.

naar boven 

Betalingen en tarieven

Betaal ik méér tijdens weekend en 's avonds?

's Avonds en tijdens het weekend wordt er inderdaad een toeslag aangerekend.

Betaal ik per ambulance of per persoon?

Je betaalt per patiënt, er mag steeds 1 familielid gratis meerijden.

Hoe wordt de prijs van een rit berekend?

H-Ambu krijgt geen subsidies voor het organiseren van vervoer. Alle afgelegde kilometers worden dus in rekening gebracht, vermeerderd met het eventueel gebruik van draagstoel, schepbrancard, zuurstof of dergelijke.

Kan ik contant betalen?

Er wordt bij H-Ambu steeds een factuur opgemaakt en verzonden.

naar boven 

Overige

Ik woon op de 1ste verdieping en er is geen lift. Kan de chauffeur mij naar beneden helpen?

Indien u dit bij aanvraag doorgeeft kunnen we bekijken of het mogelijk is, onze ambulances beschikken sowieso over een draagstoel maar het is afhankelijk van de woonsituatie of dit mogelijk is. 

Kan de chauffeur mij begeleiden tot in de afdeling of tot bij de dokter? Komen ze mij halen op de kamer?

Als u dit in uw aanvraag vermeldt, doet de chauffeur al het nodige.

Kan de ambulance wachten?

Indien u dit bij de aanvraag vermeldt kan de ambulance wachten, tarieven kunnen nagevraagd worden bij dispatch.

Rijdt H-Ambu dag en nacht?

H-Ambu kan zich aanpassen naar uw wensen, standaard wordt er niet gereden tijdens het weekend maar uitzonderingen zijn mogelijk.

naar boven