Hendriks richt zich naar alle mensen met beperkte mobiliteit, mét of zonder rolstoel.
Graag minstens 24u op voorhand. Een vervoer buiten de spitsuren kan in de mate van het mogelijke de dag zélf nog worden geregeld.Soms lukt het ook nog tijdens de spitsuren: contacteer ons gerust om de mogelijkheden na te gaan.
Onze chauffeurs zijn op pad van 6u 's ochtends tot 23u 's avonds.
Tot aan het sluitingsuur van onze kantoren. In geval van een terugrit op een laat uur raden wij aan de rit vooraf vast te leggen.
's Avonds en tijdens het weekend wordt er inderdaad een toeslag aangerekend.
Als privé-persoon betaalt u altijd voor de huur van het voertuig.
Hendriks krijgt geen subsidies voor het organiseren van vervoer. Alle afgelegde kilometers worden dus in rekening gebracht, ook de lege kilometers tussen onze vertrekplaats en uw plaats van ophalen en afzetten. De aangerekende prijs is een combinatie van het aantal km en de rijtijd. Binnen de agglomeraties Brussel, Antwerpen en Gent worden forfaitaire prijzen gehanteerd.
In bepaalde gevallen (bv. voor regelmatig terugkerende ritten) kan er een korting worden toegestaan.
Dit is helaas niet mogelijk. Dienstencheques dekken de kosten voor de arbeidstijd van de chauffeur. Hierbij komt een toeslag voor het gebruik van het voertuig.
Onze voertuigen beschikken niet over een bancontacttoestel. Men kan enkel contant betalen aan de chauffeur, er wordt dan een kwitantie overhandigd. Geef dit wel vooraf door bij de reservatie
Er kan altijd een factuur worden opgemaakt. Voor kleinere bedragen wordt wel een administratiekost van 6% aangerekend.
In veel gevallen is er inderdaad een tussenkomst van de mutualiteit. Het loont vaak de moeite zich hierover te informeren bij de mutualiteit zelf.
Een busje biedt plaats aan:
Opgelet: deze indeling geldt voor gewone rolstoelen. Indien het om grotere elektrische rolstoelen gaat, zal de verhouding anders zijn. Neem hiervoor contact.
Alle inzittenden van onze voertuigen zijn verzekerd.
In principe niet. De chauffeurs zijn graag bereid om een handje te helpen waar het kan, maar zij zijn niet in staat om zonder hulp een persoon in rolstoel van en naar een verdieping te brengen.
Als u dit in uw aanvraag vermeldt, doet de chauffeur al het nodige.
Geen probleem. U betaalt een wachtgeld per schijf van 15 minuten
In zoverre de chauffeur vrij is, kan de dispatching hiermee rekening houden.
In sommige vestigingen hebben wij een aantal rolstoelen ter beschikking. Voor 2.50€ kan u er één huren tijdens uw vervoer.
Alleen met de uitdrukkelijke instemming van de chauffeur.
Graag minstens 24u op voorhand. Een vervoer buiten de spitsuren kan in de mate van het mogelijke de dag zélf nog worden geregeld.Soms lukt het ook nog tijdens de spitsuren: contacteer ons gerust om de mogelijkheden na te gaan.
U kan ons telefonisch bereiken van maandag tot en met vrijdag van 7u tot 18u, op zaterdag is H-Ambu telefonisch niet bereikbaar maar wel actief voor geplande ritten.
's Avonds en tijdens het weekend wordt er inderdaad een toeslag aangerekend.
Je betaalt per patiënt, er mag steeds 1 familielid gratis meerijden.
H-Ambu krijgt geen subsidies voor het organiseren van vervoer. Alle afgelegde kilometers worden dus in rekening gebracht, vermeerderd met het eventueel gebruik van draagstoel, schepbrancard, zuurstof of dergelijke.
Er wordt bij H-Ambu steeds een factuur opgemaakt en verzonden.
Indien u dit bij aanvraag doorgeeft kunnen we bekijken of het mogelijk is, onze ambulances beschikken sowieso over een draagstoel maar het is afhankelijk van de woonsituatie of dit mogelijk is.
Als u dit in uw aanvraag vermeldt, doet de chauffeur al het nodige.
Indien u dit bij de aanvraag vermeldt kan de ambulance wachten, tarieven kunnen nagevraagd worden bij dispatch.
H-Ambu kan zich aanpassen naar uw wensen, standaard wordt er niet gereden tijdens het weekend maar uitzonderingen zijn mogelijk.